tirsdag den 6. oktober 2009

Før brylluppet...

For gæsterne startede vores bryllup d. 3. oktober 2009 kl. 11.00 i Skødstrup Kirke. For mig startede vores bryllup flere måneder før, da beslutningen om at holde brylluppet ifm barnedåben blev taget. Fra den dag startede hele tankeprocessen; Hvor skulle vi holde det? Hvem skulle med? Hvilken slags fest ønskede vi os? Hvordan skulle kombinationen af bryllup og dåb fungere? Hvordan med maden? osv. osv. - derfra gik det videre til detaljerne; Hvordan skulle lokalet/bordene pyntes? Hvordan skulle kagerne pyntes og hvad skulle de indeholde? Hvad med min kjole? - og Annikas kjole? osv... Den sidste uge op til i lørdags var travl. Annika var jo syg næsten hele ugen inden, hvilket havde fået diverse opgaver til at hobe sig op. Pelle afspadserede torsdag og fredag, hvilket bare var guld værd. Desuden havde vi hidkaldt vores mødre til at hjælpe om fredagen - vi kunne vist ikke have klaret det uden deres hjælp. Vi havde to-do-lister så lange, at jeg næsten ikke kan huske, hvad vi lavede de to dage, da den ene opgave bare tog den anden. Vi fik nøglen til forsamlingshuset torsdag, hvor vi fik hængt stof op i loftet og Jakob var forbi for at sætte anlægget op. Desuden var Pelle til frisør for at blive klippet og jeg var forbi for at få lavet en prøveopsætning af mit hår. Ud over det, var der ca. 1 milliard andre småting, der skulle være styr på.



Et billede af alle to-do-listerne :)

Fredag startede vi med at spise morgenmad hos os, inden vi pakkede bilerne med alt vores habengut, hvorefter vi kørte mod Tinning. Her kom der straks gang i borddækningen - da vi langt om længe havde fundet ud af, hvordan bordene skulle stå...der var mange behov, der skulle tilgodeses :) - vi fik duge og bordløbere på og derefter begyndte Vivi at dække op med diverse service, mor gik igang med blomster/lysdekorationerne, som bare blev superfine - over al forventning faktisk. Jeg forsøgte at komme igang med at få gjort kagerne færdige, men opdagede at jeg havde glemt halvdelen af de ting, jeg skulle bruge derhjemme. Så jeg fik ordnet lidt småting indtil kl. var 14, og det var tid for mig at komme afsted efter Annika i vuggeren...jeg skulle lige hjem omkring og hente de glemte sager, i banken for at hæve penge, så vi kunne betale for maden og efter Annika var hentet, skulle vi et smut i Føtex for at komme frugt til velkomsten og rugbrød og makrel i tomat til aftensmaden.

Da vi kom til Tinning igen var bordene helt færdigdækkede - det så bare suverænt godt ud...selvom de små badeænder godt nok voldte nogle problemer....hvem f***** laver badeænder, der ikke kan holde balancen, når de kommer i vand? Så der blev limet 25-ører under dem, men limen ville ikke holde på dem alle...så der blev limet igen...sikke et cirkus!! Men de fleste endte da med at holde sig flydende og ikke blive til dykænder i en ønskebrønd ;)

Tiden løb bare afsted, jeg kunne ikke rigtig spise noget og kunne ikke huske fra næse til mund - et ægte tilfælde af stress og udpræget søvnmangel oveni hjelmen gjorde ikke situationen bedre. Klokken nærmede sig hastigt 18.30 og jeg var begyndt at blive svimmel og utilpas - men der manglede stadig den sidste endelige oprydning, og jeg manglede at pynte to af kagerne. Efter noget snak frem og tilbage blev vi enige om at pakke kagerne i bilen, få ryddet op og køre hjem, så jeg kunne få et hvil, inden jeg pyntede kagerne færdige - og så Annika kunne komme i seng.



Her er kagerne blevet smurt op med nutella-smørcreme og venter på pynt

Det var en god beslutning. Jeg gik på hovedet i dynerne, da vi kom hjem...jeg kunne slet slet ikke sove, men jeg fik hvilet....efter hvilet var jeg langt fra frisk...men havde da kræfter til at pynte kager, ordne negle, tage den sidste omgang selvbruner, lave mine øreringe, finde diverse frem til dagen efter, skrive min tale og sende mail til serveringspersonalet omkring morgendagens opgaver for deres vedkommende. Der var kl. også 00.25 og mit vækkeur ringede kl. 06.30, da jeg skulle være ved frisøren kl. 07.00...Lina vågnede første gang kl. 03.30 og derfra var det begrænset, hvor meget jeg fik sovet...så jeg var faktisk pænt smadret, da jeg stod op...

/Ida

1 kommentar:

  1. Pyyyhh det lyder stressende! Ser frem til næste indlæg for at høre om det var det hele værd ;o)

    SvarSlet