lørdag den 10. oktober 2009

Resten af festen...

....ja det blev en lang pause - I know :) men det har en forklaring. Jeg er helt bagud med min blog, der er så meget, jeg gerne vil have skrevet om...og bare slet ikke tid nok til at få det gjort!!

Men altså Atle var sidste taler (har endnu ikke hørt om jeg må få hans tale endnu...) og derefter var der et indslag fra alle vennerne - eller Bjarke og nørderne, som far havde til at stå i sine papirer :D jeg var spændt på, hvad de havde fundet på...om det nu var endnu et eventyr/fortælling... men næh nej, der skulle (selvfølgelig) spilles C64-lignende spil...lige i Pelles ånd. Det var faktisk rigtig skægt...men altså er liiiidt fortørnet over, at jeg var gravid i spillet :D så meget gravid har jeg da heller ikke været - eller? :D Det var i øvrigt også sjovt at se, hvor optaget min 9-årige fætter, Emil, var af det. Han har ADHD og kan nogle gange godt have svært ved nogle ting, men er MEGET optaget af computerspil og sindssygt dygtig til det i øvrigt...det fascinerede ham helt vildt, at de selv havde lavet det, og han kunne ikke helt forstå HVORDAN? Han har stillet flere spørgsmål til det siden :) Jeg synes jo nok, vi slap lidt for billigt, hvis det kun var sådan et spil, vi skulle igennem...og var sikker på, at der nok skulle dukke noget mere op senere....især da udstyret ikke blev pakket sammen igen :D

Jeg kan altså ikke huske, om næste indslag fra dem kom før eller efter bryllupskagen - på det her tidspunkt var jeg ved at gå kold...var SINDSSYGT træt, var begyndt at få hovedpine, var svimmel og overvejede på et tidspunkt at sætte mig ud i bilen og få et hvil :D den sidste uges hårde slid og manglende søvn begyndte at sætte sine spor. Men jeg kom over krisen og overlevede da også videoen fra polterabend og afspilningen af noget frygtelig falsk musik :D videoen var virkelig genial!! Den fik godt nok grinene frem :D også fra vores kære familier ;) og den falske musik gav røde kinder og flere grin....fantastisk! :)

Jeg fik desværre ikke sagt tak til hele flokken for indslagene...det er jeg ked af! Det var altså virkelig et godt arbejde folkens! Fik faktisk stortset ikke snakket med jer - min højeste prioritet var min Bedstefar, som jeg sad nede ved sammen med Lina rigtig længe...og så krævede Annika også en del af min opmærksomhed en gang imellem - selvom hun nu klarede alle strabadserne overdrevet godt...hun tullede bare rundt og råhyggede sig...idet vi havde været ude i forsamlingshuset og gøre ved torsdag og fredag og idet hun kendte alle gæsterne følte hun sig tryg, så hun var bare fantastisk dygtig den dag! At hun ingen middagslur fik, begyndte først for alvor at give sig til udtryk, da vi nærmede os hendes normale sengetid. Lina opførte sig også eksemplarisk...tog sig en ordentlig skraber lige mens vi spiste...mener hun sov tre timer(?) og var ellers bare glad og tilfreds - trods de mange arme, hun var i hele dagen.

Der var ellers lige krise midt i bryllupskagen - som heldigvis levede op til arbejdet og forventningerne - da ingen havde brudevalsen med. Vi havde bestemt regnet med, at vi ikke selv skulle stå for den, da vi havde stået for den til mine forældre sølvbryllup og mine forældre/alle andre havde tænkt, at den klarede vi selv. Men hurra for Jakobs nye iphone...den klarede at downloade brudevalsen trods det elendige signal derude midt på bøhlandet. Og vi fik danset en brudevals totalt ude af takt men med de rigtige trin :D ja der havde altså ikke været meget tid til at øve i...men det gik da ;)

Efter brudevalsen takkede Bedstefar af - synes det var helt fantastisk, at han havde holdt ud så længe!! Det var uden tvivl dagens største gave!! Efter Jan og Pia, Mie og Bedsterne havde forladt festen, tyndede det kraftigt ud, indtil der tilsidst kun var vores nærmeste familie samt vennerne tilbage....vennerne takkede også af... og så stod vi tilbage med al vores skrub-af-med :D folk skrubbede af helt af sig selv...hehe...det var hjemmebagte pølsehorn og pizzasnegle - så heldigvis ikke noget kostbart ;) og vi sendte også en del af det med nogle af gæsterne hjem! Og så gik vi igang med at få ryddet så meget op, som vi havde kræfter til - Annika sov nu ude i barnevognen og klokken var ca. 19.30 tror jeg nok. Vi fik faktisk ryddet en del op (mine forældre, Sille, Atle, Benedikte, Vivi og os) inden vi satte os til at spise skrub-af-mad. Vi fik pakket ungerne i bilen og lige som jeg sætter mig ind, kommer jeg i tanke om, at vi ingen husnøgle har....den fik Jens midt i logistik-mareridtet efter kirken. Heldigvis var nøglen ikke på vej til KBH, men befandt sig i Skejby i Niels' lejlighed - så vi vandt os lige en omvej hjem... Egentlig var det okay - ungerne faldt selvfølgelig straks i søvn og vi havde god ½ times køretur til at få snakket dagen igennem...

Vi er enige om, at vi havde en dag 100% som vi havde ønsket os...og mere til!! Alt klappede bare, alle havde en god dag havde vi indtryk af og vi føler os lykkelige og heldige og overvældede ovenpå dagen!!

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar