mandag den 12. september 2011

venteposition

Igår ringede Pelle til mægleren på et af husene i The Villa, vi har budt 10.000 dhs om året mindre end den stod til. Mægleren vil kontakte landlorden og vende tilbage. Det er et opkald, vi stadig venter på - og vi er noget spændte! Vi håber på, at det snart kan falde på plads, så vi kan rykke på plads.

Jeg har fået spørgsmål til, om huset er lejet møbleret. Det er det ikke - vi har alle vores ting med herned. De der kender os og ved, hvordan vi har boet hidtil, ved også, at vi kommer fra en lejlighed på 90 kvm. Så vores møbler kommer til at stå og råbe til hinanden i et 330 kvm. stort hus!! Det kan vi hurtige blive enige om. Men nødvendigheden i, at huset er fyldt med møbler fra starten er, er ret beset ikke så stor. Så vi vil arbejde på langsomt at få huset til at blive hyggeligt - og i mellemtiden må vi klare os med det, vi har :) og det kan vi også sagtens! Skulle der være nogen, der har lyst til at besøge os (med undtagelse af perioden 3.-15. november, 3.-11. marts og Påsken), så skal de ikke være bekymrede - der skal nok være en seng at sove i til dem :) (med dette ment, at gæster er meget velkomne :))

Igår havde jeg jo min balut-debut. Dansk Dame-balut-klub Dubai (aner faktisk ikke, om det er det de hedder :D) lejer lokaler her, så det er meget fornemt :). Jeg troppede op til balut uden forventninger og havde en hyggelig aften sammen med alle de andre koner til mændene ude på Pelles arbejde. Det der med at spille balut-yatzy er nu ikke noget, der kan få mig op at ringe - jeg er bare ikke et særligt stort konkurrencemenneske. Helt fjollet lykkedes det mig at slå balut (yatzy) intet mindre end 5 gange, hvilket åbenbart er ret enestående - der kan man bare se! - det betød altså, at min spillemakker og jeg endte med at vinde...og vi var 43 balutspillende kvinder. Så jeg er åbenbart en heldig balut-tut! Nu har jeg vundet en gratis balutaften, hvilket vel betyder, at jeg skal balutte igen? Nå, men så kan det også skrives på cv'et...om det er godt eller skidt har jeg endnu ikke helt fundet ud af ;)

Idag har pigerne og jeg haft en dejlig afslappet dag. Annika brugte 1½ time i formiddags på at se Oline-tv - hun trængte bare til at slappe helt af og flade ud på sofaen. Så det fik hun lov til. Imens tumlede Lina og jeg til musik fra DR Ramasjang netradio på iPhonen. Vi slog kolbøtter, dansede, tumlede, kildede og cyklede :) Senere stod den på "hoppe-ned-på-bjerget-af-dyner-fra-sengen" og hoppe i sengen! Efter det en frokost på dansk manér med rugbrød (købt i det lokale supermarked), leverpostej (fransk paté), spegepølse og gnavegrønt - serveret med mælk til :). Så tog vi os en velfortjent lur til Pelle kom hjem :) herefter tog vi til Mall of the Emirates for at købe ind i Carrefour, der efter sigende skulle have billige gps'er. Vi fik handlet, men kom igen hjem uden gps (denne gang dog også uden lyserøde bamser ;)) - jeg ved ikke, hvad det er med de gps'er og os. Men de havde i hvert fald udsolgte af dem, der har både UAE-kort og Europakort i - og når vi nu ved, at vi kan få dem til fornuftige penge, ville vi ikke bruge penge på en, der kun havde UAE-kort. Så turen går forbi Carrefour igen sidst på ugen, hvor de skulle få flere hjem. Så må vi se om tredje gang er lykkens gang :)

I mellemtiden lykkedes det os at finde hjem fra Mall of the Emirates uden gps - vi begynder at have en fornemmelse af, hvordan tingene ligger placeret i forhold til hinanden :) det er dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar