torsdag den 22. september 2011

mens vi venter vol. 2

Annika har ellers ikke udvist de store kreative evner - vil hellere male i malebøger end at tegne selv, da hun er for kritisk overfor sine tegninger....og i malebogen gælder det bare om at male inden for stregerne, og det er da en regel, man kan forstå! Sådan noget som at lave perlekæder mister hurtigt interessen - det går for langsomt! Perleplader går det lidt bedre med, men det går også lidt for langsomt...og så skal mønstret helst være symmetrisk - hvis symmetrien brydes bliver hun gal og gider ikke mere. Hun er langt mere en motorik-kaste-med-mudder-hoppe-højt-løbe-hurtigt-pige, end hun er en nørkle-pige.

Derfor kom denne evne helt bag på mig:


Pigebarnet er herregod til at lave modellervoks. Og NEJ det er ikke første gang, hun har leget med modellervoks ;) men det er første gang, hun har lavet andet end at rulle det fladt med en kagerulle eller bedt mig om at trille en bold... Skulle nogen være i tvivl er ovenstående en glad pige med sløjfe i håret, skuldre, knæ, fødder, arme og ben, bluse med et hjerte på - ved siden af hende ses en snegl (oppefra naturligvis)... Hun har leget med modellervoks i timevis de sidste par dage og har kreeret alt fra ovenstående pige til kagerulle, gulerod, snemænd (med farens assistance dog), håndtasker og andre kreative påfund. Jeg synes, det er fantastisk at opleve.... Hun er gennemstolt af egne bedrifter og stråler som en sol, når hun viser frem... Jeg elsker at opdage nye sider af mine børn! Ligeså stolt hun er af sine bedrifter, lige så stolt er jeg over dem!!! :)

1 kommentar: