tirsdag den 13. september 2011

ordudvekslinger mellem søstre

Pigerne leger rigtig meget med hinanden i de her dage - og de leger godt! Det giver nogle sjove udvekslinger. Især Annika udvikler lege og uddeler roller i et væk. Lina accepterer fuldt ud de roller, hun får tildelt. På en eftermiddag kan hun nå både at være moren, storesøsteren, bedstefaren og klovnen (hvilket resulterede i, at hun i aftes tildelte mig rollen som "klovnens storesøster"). Men det kan give udvekslinger som denne:

Bedstefaren (Lina): Hvor er min sut, storesøster?
Storesøsteren (Annika): Her er din sut bedstefar :)

Annika finder på:

"Lina, så skal du til lægen og have redt håret. Fordi vi er i Bjerringbro, og der er kun én butik, som er lægen. Så lægen må rede håret ligesom ved frisøren.....vil du have en bog at kigge i Lina?"

"Vi kører bil. Du skulle jo huske at tage din sele på mor (Lina)."
"Hvor kører vi hen?"
"Vi skulle jo giftes, skulle vi ikke?"
"Vil du giftes med mig, Annika?"
"Jaaah Lina"

"Nu leger vi cirkus, skal vi lege cirkus, Lina?"
"Ja"
"Så var jeg danselinen og du var klovnen, ik' Lina?"
"Jo"
(stakkels Lina er altid klovnen :) - og hun synes bare det er fedt :D)


1 kommentar:

  1. Hej Ida!

    Så fik jeg lige et godt grin fra starten af dagen! Tak for det! ;-)

    Kærlig hilsen Vivi.

    SvarSlet