onsdag den 7. september 2011

atter en dag

Imorgen er der atter en dag siger man. Igår var jeg ikke glad ved tanken om atter en dag i sygesengen. Jeg gik omkuld allerede omkring kl. 20 - og vågnede desværre mange gange i løbet af natten, da min ryg værkede efter for mange timer på langs (I know - det lyder som om, jeg er 70!! But still...min ryg gjorde ondt!) Så da jeg havde ligget sådan lidt for længe trissede jeg op for at proppe mig med en ibuprofen, så jeg kunne få noget energigivende søvn...jeg kunne allerede da mærke, at jeg havde det bedre!

Lina vågnede meget usædvanligt omkring kl. 5, hvor Pelle brugte lang tid på at få hende til at sove igen - da kl. var 6 opgav vi og hun kom ind til mig for at putte - det blev ikke til megen søvn for nogen af os! Så der blev tændt for Disney Junior (den kanal er da bare en genial babysitter - og med det skole-engelsk de taler, så er det da lige før, at den kan lære mine børn at tale engelsk!), hvilket gav forældrene mulighed for at blunde videre i en halv times tid ;)

Den tidlige start på dagen gav rum til en middagslur - så vi tre tøser sov intet mindre end 2½ times middagslur, mens Pelle (den stakkel) måtte sidde og arbejde... Luren gjorde os alle godt, og da vi var kommet til os selv tog vi hen for at leje bil. Vi er nu kørende i en ganske fin Toyota Camry - naturligvis udstyret med automatgear (hvilket efter sigende næsten er standardudstyr hernede) og AC efter Dubaiske standarder (hvilket betyder en allerhelvedes effektiv en af slagsen). Efter bilen var hentet begav vi os mod Palm Jumeirah for at finde My Dubai Stay's kontor, hvor vi skulle betale for en uge mere på hotellet. Vi fandt det (næsten) uden at køre forkert - til trods for, at vi kører rundt uden et kort og uden en gps.

Når vi nu alligevel var ude på palmen kørte vi ud forbi Atlantis, som er et "eventyrslot", der indeholder en vandland, hotel og et shopping mall (mener jeg) - pigerne synes det var rigtig fint!!! Også selvom Annika synes det skulle være lyserødt med lilla på tårnene ;). Herefter lykkedes det os at finde Dubai Marina Mall uden problemer, at få provianteret samt at få fundet tilbage til hotellet uden det mindste lille problem :D

Imorgen skal jeg begive mig til Falcon City of Wonders alene med pigerne i bilen - det skal nok blive interessant!! Jeg satser på at købe en gps inden - for uden kort og uden gps kan det godt være, at det bliver noget af en udfordring - også selvom jeg har en god retningssans ;) Vi håber at kunne finde et hus ude i Falcon City - og på endelig at få afklaring på den front! Henrik (Pelles kollega) og familie bor derude, så vi skal ud og tjekke området ud :)

Anyways imorgen virker ikke som en bjergbestigning! Jeg har i hvert fald mere energi på kontoen. Især kan jeg mærke, at den frihed, som bilen giver os, gør os godt!

(og ja ja, jeg skal nok snart få lagt nogle billeder op ;)

3 kommentarer:

  1. iiiih ida, læser dine indlæg med stor interesse. Det lyder som nogle bjergbestigninger, I har. Og krydser fingre for at føljetonen snart afslører erhvervelse af hus. :)

    Hilsen Kirsten itko

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten,
    Hvor er det hyggeligt, at du følger med! :) Meld dig som fast læser, så kan jeg følge med i, hvem der følger med ;)

    SvarSlet
  3. Godt at høre at sygdommen er ved at give slip igen!

    Håber i inden længe finder et hus!

    SvarSlet