mandag den 5. september 2011

de første dage som udlandsdansker...

Det har været nogle surrealistiske og mærkelige dage. Jeg burde måske være blown away af Dubai, men dagene har mest af alt føltes som bjergbestigninger at komme igennem. Der er ufatteligt mange ting, der skal ordnes her i starten, som er fremmede - noget jeg derfor bliver usikker på. Det kan nemt synes uoverskueligt at komme igennem, og jeg eller vi er bare gennemsyret af træthed, når vi når til aften. Vi er dog meget meget glade og taknemmelige for den velkomst, vi har fået hernede!! Vi er blevet taget rigtig godt imod af Pelles kolleger og disses koner/familier, som alle hjælper os alt det, vi har brug for. Annika har allerede fået sig et par gode legekammerater i Freja og Alexander, som er henholdsvis 7 og 4 år. Anders og Lone har været rigtig søde til at åbne deres hjem for os og især Anders har været en kæmpehjælp i forhold til huskiggeriet.

Sidstnævnte er i øvrigt noget af et hovedbrud. Vi har kigget på mange huse efterhånden, og der er bare ikke nogle, der har det hele. Det er helt vildt svært. Idag så vi et, som var virkelig lækker - fed finish, stor have med stort potentiale, et køkken/alrum/stue af en rigtig god størrelse (hvilket ikke er nemt at finde) og en masse små detaljer, der var rigtig lækre. MEN det mangler et værelse - så pigerne ville skulle dele værelse (et stort et ganske vist, men alligevel) og der var ikke noget gæsteværelse....eller rettere der var et "maids room", hvor der lige akkurat kunne stå en enkeltseng inde...der ville ikke kunne klemmes en seng ind til to personer - medmindre det var en køjeseng... jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal tro og mene...min hjerne koger snart over, over at vi endnu ikke har fundet vores permanente bolig. 

Imorgen venter endnu en bjergbestigning og jeg er træt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar