onsdag den 6. januar 2010

Velkommen 2010!

Så blev det Nytår.

Ligesom de sidste par år blev Nytåret fejret i Viborg sammen med min forældre med masser af god mad - min far skød et stykke råvildt der i november, så den stod på dyreryg....uhmmmm! Sille havde et par efterskoleveninder på besøg - søde tøser :) de er begge vegetarer, så der var masser af kød til os andre ;) Den stod på lækker rejesalat til forret og creme brulée til dessert (dét smagte fantastisk mor, det kan du godt lave igen en anden gang ;))

Det var en rigtig rigtig hyggelig aften...selvom Pelle måtte tage en lur sammen med Annika, da han pludselig blev overmandet af kvalme. Han havde godt nok været lidt sløj med hoste og forkølelse og havde ikke fået sovet så godt om natten i et par nætter - og det i kombination med at indtage hele to creme bruléer, slog ham åbenbart omkuld ;)

Annika forelskede sig fuldstændig i en af Silles veninder - Ingeborg...eller Ruth, som de kalder hende (?? :D) - så hun kredsede om døren ind til Silles værelse. Hun måtte nu godt være derinde, hun turde bare ikke uden at have en af os andre med...og det synes vi ligesom ikke rigtig var fedt :D Jeg synes nu, Ruth tacklede forelskelsen rimelig godt ;) og Annika er nu helt vild efter at se billeder af Ruth...selvom den eneste hun siger "min" om er Michael fra vuggeren...nå ja og så sin mor og far ;) så HELT forelsket er hun måske ikke ;)


Sofahygge, hærværk og Ruth med vasketøjskurven, som Annika mente hun skulle have med hjem?

Mens Pelle sov spillede jeg bezzerwizzer med de gamle, mens tøserne kaglede og drak sig fulde i asti inde på Silles værelse ;) hygge!
Efter luren havde Pelle det heldigvis bedre og kunne deltage i spillet indtil klokken slog tolv og det begyndte at brage og glimte ude i en desværre alt for tåget kulde...uf det frøs hele 12 grader!! Begge pigerne vågnede, så Pelle og jeg betragtede det sparsomme fyrværkeri indefra - der var pga. tågen ikke så meget at se...desværre...

Kransekagen, som jeg havde kreeret, smagte fantastisk :) og Pelle var nu også frisk nok til at klemme et enkelt stykke eller to ned :)



Kransekage med knald i...



Nytårsguirlander, Pelle (?) og en træt Annika efter fyrværkeriet



Sille lettere bedugget, Ida med hat der matcher hårfarven og Ruth der vist bare er glad...tre veninder holder nytår ;)

Omkring kl. 2 (?) kom vi i seng...kan ikke huske hvornår tøserne vågnede...men jeg var i hvert fald henne og få en lur på et tidspunkt i løbet af dagen :)

I det hele taget er Nytårsaften sådan en lidt sjov ting - den får mig altid til at tænke tilbage - på året der er gået, men også længere tilbage. Nytårsaften 2006/07 var det, jeg tog den første positive graviditetstest i mit liv. Det er så vildt, at det ikke er mere end tre år siden - at for tre år siden, var jeg endnu ikke blevet mor! Noget der bare føles så naturligt, og som er blevet en så stor del af mig...ja det var der ikke engang for tre år siden! Den nytårsaften vi havde for tre år siden er nok den mest mindeværdige af alle - vi var fuldstændig rundt på gulvet...vi gik i Kvickly for at handle de sidste ting ind til vores planlagte romantiske Nytårsaften kun for to, og vi kunne overhovedet ikke tænke! Vi gik bare rundt om os selv og fik købt alt for meget ind....og fik da også lige købt et par ekstra graviditetstests...for jeg havde selvfølgelig taget den sidste, jeg havde...der tidligt om morgenen :) Altså det glemmer jeg aldrig, vi var bare SÅ skørt glade...og det var vist meget godt, at vi havde planlagt kun at holde Nytår os to alene ;)

Året 2009 har været et specielt år for os - hvordan kan det blive andet, når man bliver forældre for anden gang, holder bryllup og så det samme år mister et af sit allerkæreste familiemedlemmer? Jeg håber 2010 har godt i vente til os!

Godt Nytår :)
/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar