lørdag den 2. januar 2010

Lege-juleaften...øh Lille-juleaften...


Mandag d. 21. december tog pigerne og jeg til Viborg - vi skulle fejre Lille-jul der, hvor vi skulle bytte gaver, så vi alle kunne se hinandens reaktioner, når der blev pakket op...vi er nemlig enige om, at det er det halve af det at give en gave; at se modtagerens reaktion ved oppakningen. Vi tog afsted allerede mandag, Pelle alligevel skulle arbejde og ud at køre mandag aften og til teori tirsdag aften og da min far havde ferie, så kunne vi ligeså godt tage til Viborg og have lidt selskab, for det bliver sg* lidt kedeligt i længden kun at være i selskab med en 2-årig og 7 mdrs baby!

Vi havde et par hyggelige dage, selvom jeg kæmpede MAX med at få Annika til at sove - der var virkelig dømt mega far-savn, så hun kom til at græde, når hun snakkede med ham i telefonen og bare lå og kaldte "Min Faaaaaar" i sengen :( :(. Det var bare viiildt hårdt for både Annika, Pelle og undertegnede...og vi gruer nu noget for, når Pelle skal til Dubai i hele uge 7!!!!

D. 23. december kom Pelle med toget, og der var STOR gensynsglæde, da Annika og jeg hentede ham ved toget - selvom Annika nu også gik noget op i, at vi havde "glemt Lina", der jo sov trygt og godt i barnevognen under opsyn fra Bedsteforældrene ;)

Mine forældre havde virkelig lagt op til en helt rigtig juleaften om aftenen, der var både flæskesteg, andebryster, brune, hvide og menu kartofler, rødkål, seriøst lækker sovs (den fåes altså ikke bedre ;)) og ris à l'amande inkl mandelgave til dessert. Juletræet blev pyntet d. 22. december (mens jeg desværre kæmpede med at få Annika til at sove), så der blev lagt gaver under træet efter maden, og vi gik rundt om det og sang to sange (børnejulesange; Der bor en lille nissemand på loftets mørke rum og På loftet sidder nissen). Min mor og jeg blev enige om, at vi havde Lege-juleaften :) - der var vist ikke rigtig nogle af os, der helt kunne undvære Julen sammen ;) og måske synes resten af familien, at vi var lidt tossede? Men skidt, for det var altså bare super hyggeligt! Og det ved jeg, at de også synes ;)


Lina sad 100% selv midt på gulvet for allerførste gang!



Annikas mens-vi-venter-aktiviteter indebar bl.a. at sætte sin mors hår









Lina blev puttet inden vi gik om træet - måske inden ris à l'amanden?, men vågnede under gaveoppakningen. Hun fik allernådigst lov at komme op og være med til at pakke gaver op :)
Vi fik rigtig mange gaver! Vi var noget overraskede, for det var jo kun vores lille familie, der var samlet og altså kun gaverne fra min forældre, mine søskende og Faster Bente, vi fik...vi var virkelig glade for, at vi havde delt gaverne ud på to dage - det har vi nu også gjort de andre år - det er faktisk ret hyggeligt og knap så overvældende for ungerne...og ikke mindst, så tager gaveudpakningen ikke helt nær så lang tid og bliver dermed mere hyggeligt og mindre hektisk!





Nogen må have sagt noget sjovt? Men altså jeg blev også meget glad for gaven :)



Annika handy-woman ;)



Der er flere, der morer sig :D



Min nye sy-æske blev hurtigt til opbevaring af Annikas nye legetøj



Der leges :)

Årets høst i det viborgensiske:
Annika:
- Black and Decker værktøjssæt af Jakob (den første gave hun pakkede op - og den kunne hun faktisk godt have nøjes med :D hun havde faktisk ikke rigtig tid til at pakke flere op, da hun havde travlt med at skrue, bore og hamre ;))
- Peter Plys-figurer af Bedsterne (Plysbjørn, Hafferlaffen, Tigerdyr, Grisling, Ninka og en sidste jeg ikke kan huske...det var ikke Jakob, for ham synes hun manglede lidt...han er vist hendes helt)
- To biler fra Biler-filmen af Bedsterne
- Pusletaske til Dukke med sutteflaske, hagesmæk og bleer af Sille
- 300 kr som tilskud til madras til Juniorsengen af Faster Bente

Lina:
- Fede pludderbukser med små blomster af Jakob
- Totalt street cowboy-/joggingbukser, en skøn bluse fra Me Too i mange skønne farver, storblomstrede strømpebukser fra Melton og lilla velourfutter, der dog skal byttes, da jeg hellere vil have dem i fløjl
- Opsedaisy-dukke fra Drømmehaven, som
- 300 kr som tilskud til Trip Trap-stol af Faster Bente

Ida:
- Lækkert sæt med hue, halstørklæde og luffer
- Kropspleje-produkter fra Ole Henriksen
- Håndskrubbecreme samt håndcreme fra Isabellas

- Sy-æske (yeah, så kan der komme orden i nål og tråd)


Pelle:
- Hovedpude
- En fed skjorte

Fælles:
- Jamie Oliver stegepande
- Rosti margretheskål 4.0 liter
- Rosti margrethe dørslag - stort
- 3 Rosti margrete-skåle à 350 ml

Det var en virkelig hyggelig aften - ungerne klarede det hele med bravour! Klokken var alt for mange, da vi kom i seng...Lina puttede sig nu fint efter endnu en godnatflaske og Annika faldt i lyksaligt i søvn i smørhullet mellem mor og far. Næste dag ventede den rigtige juleaften, mere hygge, mere mad og flere gaver :)

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar