tirsdag den 5. januar 2010

Tanker om Julen efter Julen

2. juledag var vi i Mårslet til den årlige julefrokost med min familie - det var ren hygge, selvom Bedstefar virkelig manglede den dag! Men vi fik snakket om ham og det tog brodden af det, synes jeg.

I det hele taget, så synes jeg, at Julen er gået bedre end forventet. Jeg har fået fejret rigtig jul både med min egen og med Pelles familie. Ungerne har klaret tumulten godt, selvom de virkelig også nød at komme hjem - men det gjorde vi nu alle fire! Bedstefar har manglet, men jeg har tænkt på ham med gode fornemmelser i maven - jeg har husket på alle de gode minder om min barndoms jul. Om hvordan han mødte os i døren med juleforklædet på og med gang i sovsen, om den ene gang han klædte sig ud som Julemanden, og alle os børnebørn gennemskuede ham, om hvordan han aldrig sang med, når vi gik om juletræet - men højst fik brummet par toner og om en masse andet...

Julen 2009 blev en god jul!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar