mandag den 25. januar 2010

Lille Feber-Lina...

Lina vågnede kl. 7 i morges og var helt ved siden af sig selv. Hun plejer at vågne pludrende, glad og frisk om morgenen - men ikke i dag! Hun puttede sig ind til mig og lukkede øjnene, da jeg tog hende op...som var hun klar til at sove mere...jeg satte mig i stolen med hende lidt, og hun faldt i søvn...jeg forsøgte at lægge hende, men hun vågnede med det samme og stak i en tåre-gråd - mærkeligt!! Jeg fandt tøj frem til hende og gik ind og vækkede Annika. Men Lina græd bare lige så snart jeg lagde hende.

Hun havde helt tydeligt ondt i mavsen :( jeg har forsøgt at trappe hende ud af movicolen, og det er idag tre dage siden, hun sidst har fået. Hendes mave har egentlig været fin, selvom hun har skullet kæmpe lidt mere, end hun plejer...så jeg gav det skylden! Hun kom også af med en masse gas, men havde det tydeligt bedst med at ligge i mine arme (pænt svært at skifte Annikas ble og give hende tøj på med Lina på armen!!!)...hun spiste det meste af en lille frugtyoghurt (lidt fyfy, men altså vi havde ikke spor af tid til at skulle lave grød und alles - mere sent på den end sædvanligt)...og så faldt hun i søvn, mens jeg gav hende dragt på! Dét ligner hende bare ikke...hun sov mens Annika og jeg fik tøj på, jeg fik sat Annika i bilen og samlet al hendes grej sammen - hun sov mens jeg satte hende i autostolen og hele turen til vuggestuen - hun var vågen, mens vi afleverede Annika, men faldt i søvn på vej hjem og kunne uden problemer ligges i barnevognen, hvor hun nappede 1½ time og vågnede frisk og pludrende...hun spiste grød med sveskemos (et forsøg på at hjælpe maven), legede lidt, fyldte bleen, brokkede sig gennem et bleskift, kom ned fik en sut, puttede sig ind til mig og faldt i søvn igen!! Noget er galt, tænkte jeg...og mens hun lå der, kunne jeg bare mærke, hun blev varm! Hun har feber, og det er jeg ikke i tvivl om...hun har også febervejrtrækning...den er ikke bekymrende høj, men den er der :(

Nu ligger hun og sover i barnevognen her i stuen - og jeg kan intet lave, for jeg vil ikke forstyrre hende ved at larme!! Når man er syg, skal man have ro!



 Jeg mistænker, at tand nr 4 er på vej frem, og at det er den, der laver ravage...men nu må vi se!! Synd er det i hvert fald!

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar