mandag den 25. januar 2010

Kagenørderi...

Inspireret af Signes nyeste indlæg om hendes SEJE farfars 90 års fødselsdag, så fik jeg lyst til at lave et indlæg om min nyeste hobby; KAGER.

Tænk sig, at kager kan være en hobby...men det kan det altså. Det er simpelthen bare SÅ sjovt at lave kager på amerikans manér - med hjemmebagte kagebunde, fyld af forskellig slags (mousser), opsmøring og ikke mindst fondant laver af skumfiduser! Det tager mig 100% tilbage til formningslokalerne i folkeskolen - man kan jo lave ALT i mmf (marshmellows fondant)...youtube vælter med howto's på tæt på alt, hvad man kan komme i tanke om. Flickr er overdænget med billeder af kager af enhver art...det eneste det gælder om er at finde en anledning til at bage kagerne ;)

Det startede egentlig med, at jeg besluttede mig for, at jeg selv ville lave kagerne til vores bryllup i oktober - det krævede jo nogle tests både af sammensætning af bunde/fyld og af at arbejde med mmf...

Annikas fødselsdagskager blev prøveklude og siden er det blevet til mange kager af slagsen...med forskelligt fyld og med forskellige bunde.

Her følger en billedkavalkade af de kager, det indtil videre er blevet til:

























Glæder mig til flere kagenørderier i fremtiden ;)

/Ida

7 kommentarer:

  1. det er jo det rene kunstværk :D

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er du også blevet god til det ;)¨
    Glæder mig til at smage engang :)

    SvarSlet
  3. Wow ja de er flotte!

    Laver du tekst fx på Sille's kage i mmf eller buttercream?

    Imponerende med den sidste kage - har du selv lavet alle figurerne?

    SvarSlet
  4. Tak for rosen ;) mon ikke der kunne ske at dukke en kage op på fredag?! ;)

    Signe jeg laver teksten i mmf - jeg har købt et udstikkersæt :) Og ja, jeg har selv lavet alle figurerne på Jonathans første fødselsdagskage :)

    SvarSlet
  5. For dælen jeg er imponeret over den sidste kage med alle figurerne!! Man kan godt se du har prøvet det et par gange efterhånden (og har en del udstyr og farver!!)
    Jeg vil glæde mig meget til fredag - og forventningerne er store! Hihi

    SvarSlet
  6. Hah hah, skal i ikke have et barn mere, det ser jo ud som om du har massere af fritid ;)

    SvarSlet
  7. Hø hø Bjarke - funny you :D men jo et barn mere skal vi nok have...om en 3-4-5 år :D

    SvarSlet