fredag den 18. september 2009

Mor/barn gymnastik

I onsdags startede Annika og jeg til mor/barn gymnastik i den lokale gymnastikforening. Jeg var sikker på, at det ville være et sikkert hit hos vores lille Tigerdyr - men jeg havde bare lige glemt, at Annika ikke er så god til det der med mange mennesker og uro...og det kan man jo roligt sige, at der er i en gymnastiksal fyldt med 30 unger mellem 1 og 3 år og disses mødre/fædre. Så de første 10 min var Annika fuldstændig ulykkelig og kiggede forvirret rundt i hele lokalet. Det var tydeligt, at hun forsøgte at forholde sig til alle de nye mennesker på én gang. Jeg satte mig med hende i et hjørne, hvor hun kunne få ro til at observere og jeg kunne forklare hende, hvad de andre børn og forældre lavede. Jeg blev ved med at sige til hende, at det bare var hende og jeg, der skulle lege en masse og forsøgte at få hendes øjenkontakt - men det var faktisk svært...hun var tydeligt noget forvirret over alt det, der foregik. Men da hun så endelig fattede, at hun bare skulle fokusere på mig, så var hun bare helt i hopla :) det var godt nok rart, havde lige frygtet, at vi havde smidt 450 kr ud af vinduet.

Da vi kom til at finde redskaber frem, var hun blevet så sikker på sig selv, at hun bare løb rundt fra den ene aktivitet uden at holde øje med mig...tabte hende faktisk af syne på et tidspunkt eller tre ;) men det var bare fint...for NØJ hvor hun hyggede sig...hun nød at hoppe rundt på store madrasser og spille bold, kravle i tunneller og svinge i reb (med mors hjælp naturligvis ;)). Da vi kom hjem fik jeg hurtigt varmet aftensmaden - og har da sjældent set pigebarnet konsumere så meget spaghetti/kødsovs!!

Så selvom det startede noget prøvende - så endte det med stor succes!! Vi glæder os allerede til på onsdag :)

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar