onsdag den 23. september 2009

Grødopstart...

I sidste uge forsøgte jeg at give Lina majsgrød - ingen succes! Hun virkede ikke interesseret og ½ time efter måltidet kom de få skefulde retur igen. Så jeg gentog ikke succesen i flere dage. Forleden sad jeg så og spiste banan - og Lina var bare klar til at spise med!! Frem med en baby-ske og så skrabte jeg lidt af bananen og hun guffede i sig! Hun endte med at spise ca. 10 skefulde og var meget tilfreds :) så den succes gentog jeg dagen efter - hvor hun vel spiste næsten 1/4 banan!!

Idag tænkte jeg, at jeg ville forsøge med majsgrøden igen. Jeg lavede grød af en ½ dl. modermælkserstatning og ca. 1 spsk majsmel - jeg tilsatte så 3 tsk-fulde frugtmos. Pigebarnet sad ligeså fint i sin skråstol og åbnede munden, når skeen nærmede sig - og så MEGET tilfreds ud med situationen...og sådan fortsatte hun til skålen var tom!!! Mors dygtige baby - der bliver så stor!!

/Ida

1 kommentar:

  1. He he smart snyde-trik der! Det er værd at huske ved de næste unger der kommer ;)

    SvarSlet