onsdag den 19. oktober 2011

eget fjernsyn

Annika har mistet sin elskede Dukke - den der dukke, hun fik af sine bedsteforældre på sin 1-års fødselsdag, og som har fulgt hende i tykt og tyndt siden.



Som var så beskidt og slidt, at jeg havde besluttet mig for at give hende en ny krop... nu er hun væk. Vi har ikke set hende siden den dag, vi flyttede ind i huset - vi har haft fat i hotellet, men de har ikke fundet noget. Så Dukke er nok tabt eller glemt et sted.

Heldigvis har Annika kastet sin store kærlighed på min gamle dukke, som er samme størrelse som Dukke, men som har langt krøllet hår og som kan lukke øjnene - og det passer Annika fint. "Jeg har fået en ny dukke - en pigedukke - er hun ikke sød?!!"

Alligevel er savnet af Dukke der stadigvæk - selvfølgelig! Men her i morges kom hun og fortalte mig:

"Jeg kan stadigvæk se Dukke, for når jeg lukker øjnene om natten, så har jeg et fjernsyn inde i øjnene. Og der kan jeg se Dukke"

Jeg forklarede hende, at det "fjernsyn", hun har, når hun lukker øjnene hedder at drømme.

"Nej det er et fjernsyn - har du også et fjernsyn inde i dine øjne, når du lukker dem om natten, Mor?"

Og det måtte jeg jo så sige ja til ;) alle mennesker er udstyret med eget fjernsyn - med et meget varieret og uforudsigeligt program ;)

2 kommentarer:

  1. Skønne tøs - ja vi har også sørget over tabet af Dukke, men dejligt at hun dukker op om natten <3
    Knus fra Annika's Bedstemor

    SvarSlet
  2. Altså fantastiske Annika!!! Hun er simpelthen en af de klogeste små piger jeg har mødt!
    <3

    SvarSlet