søndag den 15. august 2010

Hvordan går det så?

Der er lidt af hvert at følge op på, følge med i og finde ud af i vores liv lige pt - så her kommer en hurtig status fra Familien Stenild Coltau

1. Børnehavestart.
Går stadig over al forventning - Annika nyder at være der og har snakket om flere af børnene ved navns nævnelse over weekenden...der er især en vis Martin, som giver hende et særligt smil på læben...og som moren vist liiiige skal have tjekket ud imorgen, for han ser ud til at have gjort indtryk :) Annika nyder i fulde drag den frihed, som børnehaven giver hende; hun bestemmer selv, hvad hun vil lege, med hvem og hvornår - hun er fri til at gå, hvor hun vil inden for Kokholms grænser....og hun ELSKER det! Men hun har også været meeeeget træt om eftermiddagen, selvom hun max har haft en 5-timers dag derhenne...imorgen er hun nødt til at få en længere dag, da Pelle starter på arbejde igen og jeg skal til Løgten for at gøre rent hele dagen

2. Vuggestuestart
Går ligeledes fantastisk. Efter den første dag med middagslur derovre var beskeden "Hold op, hvor er hun et nemt barn" - hun vil gerne lege med de andre, opsøger dem og indleder leg, er villig til at dele sit legetøj og brokker sig ikke. Hun falder i søvn uden at kny og vågner op i godt humør - hun spiser godt og er generelt glad og tilfreds. To dage blev hun ked, da jeg gik, men det var ovre næsten inden døren lukkede i og to dage vinkede hun bare og sagde "hej hej", da jeg gik. Som forventet har vi i stedet en reaktion fra hende herhjemme - hun er temmelig morpjevs og har oftere brug for at søge hen til mig op "blive ladet op" - hun har rigtig meget brug for at mærke, at jeg er der for hende, så det må jeg jo være...selvom jeg synes jeg har 117 andre ting, jeg burde gøre ;)

3. Flytning
Rent praktisk foregik den lidt i etaper - en kombination af at sjakbajs Jakob havde undervurderet mængden af vores ting, og huskede flyttebilen større end den var - men det hele lykkedes med STOR STOR hjælp fra førnævnte sjakbajs og undertegnedes far - og så Brian, der kom ind fra siden som flyttehjælp :) Mor og Sille  var børnepassere torsdag, og mor har været fantastisk til at sørge for lidt indkøb og madlavning - den slags flyttehjælp er bestemt ikke sådan at kimse ad!! - så lørdag var hele vores inventar vel ankommet til 8800 Viborg, hvor vi nu residerer. Jeg har pt fået pakket 24 af de ca. 55-60 flyttekasser ud, den første lampe er sat op, et skab samlet, gardiner hængt op i børnenes værelser og soveværelset, spejl er hængt op i gangen, og en reol er samlet - køkkenet er fuldt funktionsdygtigt og køleskabet fyldt op... Børnenes værelser er ligeledes fuldt funktionsdygtige - omend der mangler en del af hyggedetaljerne - men de NYDER, at deres værelse er på samme etage som de øvrige rum - så skidt med, at de er en hel del mindre end de værelser, de havde i Løgten! Især Annika bruger meget lang tid på at lege på sit nye værelse...nogle gange bag lukket dør - til stor frustration for lillesøster ;)...så alt er som det skal være.

Vi har dog været så uheldige, at Pelle igår morges vågnede op med noget der minder om et regulært hold i ryggen/nakken, så han har ikke fået lavet så meget, som han ellers ville have kunnet - så det har været lidt noget møg. Han påstår dog, at han fik "sat noget på plads", da han strakte sig her i eftermiddag, så det satser vi på...ellers må jeg sparke ham til kiropraktor! Atle har igår og idag været dagens mand i skysovs og malet hele underetagen af vores lejlighed i Løgten (dog med hjælp igår, men mindre end forventet grundet sygdom) - Pelle skulle have hjulpet ham idag, men ryggen strejkede for meget til at han kunne male - og han kunne heller ikke passe unger, så jeg kunne tage afsted, så Atle klarede ærterne alene....TAK ATLE!!!

Selvom det er mærkeligt at være tilbage i Viborg, så er det bestemt også skønt! Lejligheden skal nok blive hyggelig, når vi engang er færdige med at pakke ud - om 17 måneder - og beliggenheden er super! Det skal nok blive godt - vi har begge en god mavefornemmelse!!

4. Projekt blefri
Går op og ned - hun har stadig problemer med at lave stort på wc'et, og siger, at hun bliver bange - dog har hun held af det med mellemrum, så vi synes bestemt, det går den rigtige vej! Hun er uden ble herhjemme og med ble i børnehaven - men hun bruger den som hovedregel ikke...den er desuden stadig tør om morgenen, så jeg kalder det stadig en succces so far :)

Det var vist det for nu - jeg er træt og imorgen venter en lang dag - så over og ud....

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar