onsdag den 4. november 2009

"Brrr mor, min fuser"

Onsdag er Annikas hjemmedag. Vi har valgt at køre hende på 25-timers modul her, mens jeg har barsel, så vi sparer nogle penge, og Annika også nyder godt af, at mor går hjemme. Det betyder så, at hun har fri hver onsdag. Op til sådan en fridag går jeg altid og tænker lidt over, hvad vi skal få tiden til at gå med, så dagen ikke bliver for lang for hende. Vi går også til gymnastik om onsdagen, så derfor behøver der jo ikke være nogle aktiviteter - men det er nu alligevel hyggeligst. En aktivitet behøver heller ikke at være andet end en tur på legepladsen.

Idag har vejret mildest talt været elendigt, så det har været umuligt med udendørs aktiviteter. Det havde Annika ikke helt let ved at forstå. Allerede i formiddags begyndte hun at snakke om, at hun ville ud i sandkassen - så hun fandt gummistøvler og regnjakke frem...da jeg så begyndte at argumentere for, at hun altså skulle have flyverdragt og vinterstøvler på, blev hun gal - men jeg insisterede! For jeg vidste ligesom godt, hvor koldt det var. Hun droppede tanken. Jeg fik puttet Lina ud i regn og rusk (bremsede vognen både foran og bagved! Her tages ingen chancer med barnevogne og blæsevejr!!), og Annika begyndte igen at snakke om sandkasse. Jeg havde allerede igår tænkt, at det kunne være, vi skulle forsøge os med nogle malerier idag, så det satte jeg i værk...og NØJ hvor mor og datter hyggede sig!!! - jeg siger jer...en kunstner er født :D hun fik under stor koncentration skabt de fineste kunstværker, som vil pynte i ethvert hjem.




Lina vågnede efter to timer (mor her nåede lige at få 20 minutter børnefri). Da Annika vågnede fablede hun IGEN om sandkassen - så jeg proppede ungen i flyverdragt, vinterstøvler og hue...og sendte hende ud i haven. Kun 1 meter uden for terrassedøren stoppede hun op, tog sig selv i hænderne og sagde med meget lidende stemme "brrr mor, min fuser" og så kunne jeg altså ikke lade være med at grine. Jeg havde sagt til hende, at der altså var meget koldt, men ud ville hun. Jeg spurgte om, jeg skulle tage låget af sandkassen - klaprende fik hun sagt ja...stædige apparat :D så jeg tog låget af sandkassen, hun tog tøvende en skovl op og gentog så "brrr mor, min fuser", så jeg spurgte, om hun ikke ville med ind og lege...men neeej det ville hun nu alligevel ikke...men hun rørte sig heller ikke rigtig ud af stedet :D så jeg hev den næste planlagte aktivitet op af hatten, og spurgte om hun ville med ind og lege med perler. Og JO det ville hun gerne...hehe...hun har sjovt nok overhovedet ikke nævnt sandkassen resten af dagen... :D

Mens hun legede med perler og Lina hyggede sig i kravlegården, gav jeg mig til at ommøblere. Har gennem længere tid gået og tænkt, at jeg ikke helt syntes om den måde møblerne stod på i køkken/alrum. Stuen er umulig at flytte rundt i - desværre. Men jeg gav mig til at omrokere i køkken/alrum :) uhhh hvor jeg elsker at ruske op i tingene og flytte rundt på møblerne - det giver sådan et dejligt frisk pust. Så nu står spisebordet hvor der før var legetøj, køkkenvognene danner nu ramme for en hyggelig legekrog med køkken og dukkeseng og kravlegården er flyttet ind ved siden af sofaen. Jeg synes faktisk det er blevet helt godt - og Annika syntes det er helt fantastisk - og hun har nærmest leget uafbrudt resten af dagen! Pelle skulle selvfølgelig lige vænne sig til det...men tror vist også, han er meget tilfreds :) han fik heller ikke rigtig noget valg kan man sige :D

Gymnastik gik super - Annika fik brændt en masse energi af, Lina fik en lur og Pelle og jeg nød, at vi begge havde tid til Annika :)

Alt i alt en rigtig dejlig dag på trods af regn- og stormfuldt efterårsvejr!

/Ida

3 kommentarer:

  1. Lyder til at I fik en hyggelig dag, men nogle dejlige aktiviteter!
    Jeg synes det er fantastisk at Annika er så vildt med at lege ude og bliver derfor en anelse stødt over at moren ikke kan iklæde sig varmt tøj og gå med ud. Men det er selvfølgelig lidt mere kompliceret med to små børn og SÅ heftigt efterårsvejr...og mon ikke at hun tager revance i dag i vuggestuen :o)

    SvarSlet
  2. - jeg kan faktisk godt forstå Annika lidt, for jeg kunne heller ikke forestille mig, at der var SÅ koldt! - Puha, men jo, det var der!
    Hi-Hi, godt, at du er god til at finde på andet!

    Kh Vivi

    SvarSlet
  3. Ja Signe - det havde jo noget at gøre med, at jeg havde Lina vågen inden for...og mente bestemt ikke at vejret var til at have Lina siddende i barnevognen, hvilket jeg ellers plejer, når vi er ude...men 1,5 grad, slud og stiv kuling - det byder jeg ikke min baby ;)

    SvarSlet