søndag den 22. november 2009

Miraklernes tid er ikke forbi...

I fredags skete der intet mindre end to mirakler!! Eller rettere det ene mirakel skete fredag og det andet skete natten mellem fredag og lørdag.

Lina har gennem noget tid fået grød/mos tre gange om dagen - morgenmad, frokost og aftensmad. Udover det får hun eftermiddagsmad enten i form af frugt (most banan) eller ammetår. Derudover har jeg altid givet hende en puttetår ved brystet, inden hun er blevet puttet - og det både om dagen og om aftenen. Desuden har hun så spist 2-4 gange hver nat, vil jeg skyde på... med andre ord, så har hun spist rigtig mange gange i løbet af en dag. Hun begyndte så at spise mindre og mindre portioner, når jeg tilbød hende skemad, hvilket virkelig har været irriterende, da hun så har spist mere om natten (gaaab)...så pludselig gik det op for mig, at hun da er blevet tilbudt mad alt alt for tit! Så jeg satte det i system fra i søndags, hvor pråsen gik op for mig. Og det har skam virket :) hun får mad kl. 8.30, kl. 12.30, kl. 15.00 og kl. 18.00 - og så får hun flaske til natten efterfulgt af amning, når hun er træt til det (et sted mellem kl. 19.00 og 20.00) - det hele kan selvfølgelig afvige, hvis hun pludselig tager en uventet lang eller kort lur. Jeg har så stadig givet hende puttetår - indtil i fredags, hvor jeg tænkte, at det var da egentlig tåbeligt, da jeg havde bemærket, at hun udelukkende brugte det til at falde i søvn...hun spiste ikke rigtig. Så fredag middag sprang jeg over puttetåren og forsøgte at give hende en sut i stedet - hun har jo aldrig villet bruge sut trods ihærdig indsats (Annika lærte det først, da hun var 10 mdr!) - og gudhjælpemig om pigebarnet ikke gav sig til at bappe lystigt på sutten!!!! Jeg trak i overtøjet, da det plejer at kræve en meget kort trilletur før hun kan sove....da jeg var i overtøjet, sov Lina!!! Mirakel!! Sutten sad plantet i hovedet på hende i to timer - efter en time måtte vi køre i vuggestuen efter Annika, men ved suttens hjælp sov Lina videre i bilen og mens jeg var inde efter Annika...

Hun faldt i søvn med den til natten igen....og sov fra 20.00-08.00 kun afbrudt af én amning kl. 02.00!!! Det er første gang nogensinde, at hun har sovet så godt om natten. Igår sov hun med sutten til alle sine lure og i nat har hun igen sovet med den - og selvom vi overnattede i Viborg,  var hun kun vågen 2 gange fra 20.30-07.45....idag har hun igen igen sovet med sutten til alle lurene og er til aften faldet i søvn med den...

Det er simpelthen fantastisk!...Miraklernes tid er ikke forbi!!



1 stk træt Lina med sin sut i munden :)

/Ida

1 kommentar:

  1. Hold da op hvor lækkert!!!hvor er det bare sejt gået!! Gid vi kunne få den opskrift ;)

    SvarSlet