lørdag den 7. november 2009

Sjove vendinger

Nu har jeg jo været inde at berøre emnet omkring Annikas sprog her på bloggen for nyligt - og kunne ikke helt forstå, at jeg ikke kunne komme i tanke om, hvilke sjove vendinger hun bruger jævnligt, så jeg har gået og lagt mærke til, hvad hun egentlig siger - her kommer et par stykker:

Når man siger tak for mad eller tak for noget andet, så er det gængse svar jo "velbekomme" ... men i Annikas verden, hedder det "Kom ind", det morer vi os ret meget over :D

Desuden har vi det nok med at bruge vendingen "slut prut finale", når noget er slut - om det så er bøger, film eller en aktivitet. Annika er også selv begyndt at bruge det - hun siger bare "slut finale". Det i sig selv er ikke så sjovt, næh det sjove kommer i de situationer, hvor hun bruger det. F.eks. idag, hvor hun ikke ville sove - lød "Nej, min ikke sove nu - slut finale" - hehe :)

Og så den ultimativt mest brugte vending: "Min tur" det kan oversættes til "vil selv", "kan selv" og nå ja "min tur"....

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar