onsdag den 2. december 2009

Linas udvikling...

Det går stadig fremad med lynets hast med Linas udvikling. Jeg synes simpelthen hun har en fantastisk personlighed (siger den meget objektive mor ;)) - hun er bare sådan en glad og smilende lille pige, der bare spreder godt humør omkring sig :)

Det skønneste hun er begyndt på er at vise tydelige kærlighedserklæringer; hun putter sig ind til mig, kommer med de mest nuttede nyde-lyde, når jeg krammer hende og så kysser hun mig; hun åbner munden og trykker den mod min kind eller hals med det største smil på - og NEJ det er ikke for at smage, for hun forsøger ikke at sutte på mig...det er simpelthen SÅ nuttet :)

Hun kan nu lege kuk-kuk-bøh - når man ligger en stofble over hendes hoved, hiver hun den væk og smiler/griner forventningsfuldt og hviner ind imellem af fryd over den helt fantastiske leg!

I forgårs startede jeg med at give hende rugbrødshapsere. Hun har de sidste par uger ind imellem smagt lidt af f.eks. et rundstykke og har fint lavet rigtige tyggebevægelser, så jeg tror egentlig, hun har været klar længe - det sammenholdt med, at hun begyndte at virke træt af skemad tre gange om dagen, fik mig til at tage springet. Den første dag spiste hun 1/5 af en skive bondebrød med philadelphia på - og det samme har hun igår og idag. Jeg har så lavet grøntsagsmos også, så hun får sådan en skefuld ind imellem her i overgangsperioden, så hun ikke bliver træt af at spise, før hun bliver mæt...det fungerer ret godt :) og NØJ hvor er hun stolt...sidder der ligeså fint og tygger med sine to små bisser :)

Igår aftes fik hun også lov til at sidde med en ovnkartoffel i hånden...nøj det var guf for damen :) hun fik gnasket næsten 5 stykker kartoffel i sig (ekskl "håndtaget" :D hun kan ikke finde ud af at få den sidste del ind i munden ;))...synes altså hun bliver så hurtigt stor...men jeg glæder mig også til, at hun kan gå og begynder at snakke, så de to søstre rigtig kan lege sammen :) og så jeg kan lave alle mulige kreative ting sammen med dem begge to...ihhh vi kommer til at RÅhygge i december måned om et par år ;)

/Ida

1 kommentar:

  1. Det er da bare det bedste med små hvin ;) Dem kan man bare ikke få nok af ;)
    Men vildt at hun allerede kan spise rugbrød!! Nu kan de snart klare sig begge to... og så er der jo plads og rum til en mere i den lille familie - tihi ;)

    SvarSlet