onsdag den 2. december 2009

Lina og søvnen...

Synes nok det går op og ned med den søvn og Lina. Vi havde igen nogle lange nætter her i sidste uge - hun havde sådan en periode, hvor Mor gerne skulle være inden for række- og synsvidde, ellers var der dømt hjerteskærende, ulykkelig og nærmest utrøstelig gråd! Nøj nogle opslidende dage...jeg var ved at blive SINDSSYG - for hun mente det samme om natten og blev ved med at vågne hver 3/4 - 1½ time og være helt ulykkelig, så det endte med, at jeg igen havde hende i min seng, hvor hun mange gange i løbet af natten lige rakte en hånd ud for at mærke, at jeg stadig var der. Den periode er heldigvis ved at være ovre - jeg skal stadig være hurtig til at komme rendende, hvis hun ikke kan se mig, så jeg lige kan vise hende, at jeg altså ikke er forsvundet fra jordens overflade!

Hun havde desuden også en tre dage i sidste uge med feber - sådan et sted mellem 37.4 og 38.9 - ikke noget voldsomt, men nok til at hun var lidt klattet. Hun spiste og sov ellers nogenlunde normalt (hvis man ellers kan snakke om noget "normalt" med nattesøvnen), men var ret snottet. Panodil junior og saltvandsdråber var nu nok til at holde hendes humør nogenlunde i orden - alligevel tog jeg et smut forbi lægen torsdag...han konstaterede "det er en virus - det kan ligeså vel være influenza A som en hvilken som helst anden...fortsæt som hidtil og kontakt mig ved forværring" som sagt så gjort....feberen forsvandt torsdag over middag og kom ikke igen. Torsdag eftermiddag var jeg ved frisøren - NØJ det var tiltrængt!! - og Pelle havde tjansen herhjemme. Desværre havde jeg ikke været god nok til at få fortalt hvornår og hvor meget Lina havde spist i løbet af dagen, så han fik givet hende en flaske i stedet for grød på et lidt skørt tidspunkt...så hun fik slet ikke så meget mad den dag, som hun plejer...hvilket resulterede i en elendig nat!! *gaaab*...og sådan én nat kan bare ødelægge flere nætter. Når nu pigebarnet har vist, at hun kan sove op til 11 timer i træk, så begynder man ligesom at forvente og forlange noget mere af hende...og bliver skør i bolden af 4-5 opvågninger 3-4 nætter i træk!

Nå men natten til mandag sov hun igen flot med kun 1 meget kort give-sut-og-hjælpe-til-ro opvågning. I nat har hun så igen været vågen 4 gange....kunne godt tænke mig noget konsekvens her!! OG det skal ikke være de 4-5 opvågninger, der skal være standarden!!

Om dagen går det til gengæld ganske fint med søvnen...sutten har lært hende at falde i søvn i barnevognen selv, hvilket jeg nyyyyder i fulde drag...en enkelt gang imellem skal hun dog have hjælp til at sove videre på et tidspunkt...men det går nok :) jeg tager ikke skade af en lille gåtur i ny og næ... Hun sover nu fast to lure om dagen - en kort på ½-1 time om formiddagen og en lang på 1½-3 timer om eftermiddagen...den rytme vil vi gerne blive ved med at have, tak ;)

/Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar