onsdag den 16. december 2009

Juletræstur og tand nr. 3 :)

Lina havde feber hele dagen i lørdags - eller dvs. det startede fredag aften. Og jeg fik straks malet fanden på væggen - jeg var nemlig selv en tur forbi lægen i fredags, da jeg havde ondt i halsen og havde haft det on/off en uges tid. Det var selvfølgelig bare en virus, og jeg var egentlig slet ikke mærket udover smerterne i halsen. Den virus, lægen mente det var, kan give falsk strubehoste hos børn og florerer åbenbart i øjeblikket, han havde haft to indlæggelser af børn på de sidste par dage. Så jeg var naturligvis bange for, at jeg havde fået smittet Lina, men hun hostede ikke. Hun snotter, men det gør hun hele tiden - det er ikke noget hun er generet af og Annika er også konstant snottet her om vinteren. Lørdag forsvandt feberen og vi drog derfor på juletræstur i Skrald Skov, hvor vi så helt rigtige nisser ;) - Annika var MEGET benovet og også en smule tilbageholdende overfor nisserne, men det hjalp, da de gav hende pebernødder :). Vi fik fundet et MEGET fint træ - det er ikke vildt højt til gengæld er det bredt og fyldt med grene...synes det er et rigtig fint træ. Gennem tiden har vi haft juletræ flere gange - og det med tilhørende juletræsfod - så den regnede vi da med, at vi kunne finde hjemme på loftet, det viste sig ikke at være så let som antaget...

Efter vi havde fundet træet, fået det bakset i bilen...jo det kunne lade sig gøre ;)...og gået en lille tur i skoven, gik vi tilbage til julestuen og varmede os på et par æbleskiver. Klokken nærmede sig fire, hvor julestuen lukkede og nisserne begyndte derfor at pakke sammen. Annika var BESTEMT ikke tilfreds med, at det var tid til at køre hjem...men vi forklarede, at nisserne jo også skulle hjem - pigebarnets svar: "Nisser hjem og spise risengræd...(pause)...og champignon!" NØJ hvor kom vi til at grine...en nisse hørte det også og gik klukkende videre :D han glædede sig nok til den lækre menu, der tilsyneladende ventede ham derhjemme ;)









Vel hjemme gik jagten ind på juletræsfoden - men væk var den! Vi havde oven i købet hele to af slagsen i Høje Taastrup, da vi også havde en til træet udenfor...men ingen af dem var til at finde...mon nisserne har taget dem? Så kom jeg i tanke om, at Bedste havde snakket om, at hun var stødt på deres i kælderen - og eftersom hun ikke vil have juletræ, ringede jeg til hende for at høre, om jeg måtte låne den - "Du må den!" var hendes gavmilde svar. Jeg dristede mig til at spørge, om jeg også måtte låne hende juletræstæppe og tænk sig, det fik jeg også lov til at arve! NEJ hvor er jeg bare GLAD for det tæppe :) det kan jeg huske fra altid...begge dele samt en lille stak kræmmerhuse fik vi til Jonathans 1-års fødselsdag i søndags :). Under snakken med Bedste, fortalte jeg om Linas feber, og vi blev enige om, at det nok var en tand, der drillede...sørme så! Da jeg lagde røret på, måtte jeg jo lige inspicere tøsens mund :D og jep tand nr. tre er kommet i overmunden - dog er det ikke en af de to midterste! Men en af dem ved siden af...hun kommer virkelig til at se sjov ud :D

Juletræet blev pyntet søndag aften og stod og strålede i al sin glans, da vi stod op mandag morgen :)








/Ida

2 kommentarer:

  1. Ja ja det er et vældigt fint træ - men hvor er alt glimmeret???

    =o)

    SvarSlet
  2. Hehe Camilla - det hænger jo i rigelige mængder ovre på jeres træ...så behøvede vores jo ikke at få glimmer ;) så kan man jo ikke se al den fine hjemmelavede pynt :)

    SvarSlet