mandag den 10. august 2009

Hvad skete der lige med den måned?

Den ene uge tager den anden, tager den tredje...tiden FLYVER bare afsted og jeg kommer helt bagud med at få skrevet om, hvad der sker i det lille hjem. Måske er det fordi, der sker så meget, at tiden går så hurtigt?!

Pigerne bliver sjovere og sjovere for hver dag.

Lina kan man føre lange samtaler med på baby-sprog - hun agry'er, ih'er, heeej'er i et væk...tonelejet går op og ned og lydniveauet ligeså - hun råber ind imellem, så man overraskes over, hvor store lyde det lille menneske kan frembringe. Hun er meget nem at få til at smile, udviser allerede en stor del humor og har også grint med lyd på mere end en gang. Hun er også begyndt at række ud efter ting; Annika, os og legetøjet. Så nu kan hun underholde sig selv med legetøj ind imellem - indtil nu har hun været meget glad for uroen i kravlegården, men har på fornemmelsen, at den er ved at være lidt for lidt "actionpacked", så tror snart vi må have aktivitetstæppet i kravlegården i stedet :) Hun er nu vokset helt ud af str. 56 og nærmer sig vel de 6 kg vil jeg tro. Hun er en dejlig lille basse med ægte marcipankinder ;)

Lina er igang med et tigerspring lige pt - så hun er totalt efter bogen; morsyg, humørsvingende, bange for "fremmede" (selv sin bedstemor!!) og mærkelig med søvnen. Idag har været lidt bedre, så håber hun er på vej ud af det igen ;)

Annika bliver jo 2 år lige om lidt og er virkelig kommet i selvstændighedsalder - "min tur" siger hun, når hun vil selv - og hun vil gerne det meste selv ;). Hun lærer mange mange nye ord hver dag, når hun er i vugger er der dømt gætteleg, for hun udtaler selvfølgelig ikke ordene korrekt, så vi skal gætte os frem til, hvilke ord, hun prøver at sige :). Navne er begyndt at komme på repertoiret - yndlingsnavnet er Michael, som er hendes bedste ven oppe i vuggeren :) herefter kommer Theis, som er medhjælper i vuggeren (han stopper desværre snart :( ... ). Desuden ved hun også, at hendes mor hedder Ida ;) en aften i sidste uge prøvede hun grænser af, og lå og kaldte på mig (Mor), jeg reagerede ikke, hvorefter hun begyndte at kalde "Idaaa, Idaaa.....Ida-Mor" :D :D :D det kunne jeg altså alligevel ikke stå for, og gik op til hende - det skulle jeg aldrig have gjort, men det er en helt anden snak - hehe...det tog i hvert fald noget længere tid at putte hende end det nok ellers ville have gjort ;)

Ellers er mit hoved fyldt op med bryllup-/barnedåbsplanlægning ;) der er meget at tænke på, og jeg kan have lidt svært ved at finde ro om aftenen, når jeg er kommet i seng....men jeg nyder det :) Indtil videre er der styr på:

- Brudekjole og sko
- Indbydelser
- Lokaler
- Kirke

Så mangler vi bare resten :D men har også kun været igang med planlægningen i 14 dage, så det skal nok komme. Vi ved, hvor vi vil have maden fra, men har ikke kunnet komme igennem på deres telefon i sidste uge, så håber det betyder, at de havde ferie der - der er lukket om mandagen, så mon ikke der er mulighed for at komme igennem til dem imorgen?!!

/Ida The Weddingplanner - og mor til to tidsrøvere ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar