tirsdag den 1. november 2011

maveknuder

Jeg er spændt! Imorgen skal vi ud og se en potentiel børnehave (nursery) til begge pigerne - vi håber at kunne starte dem op, når vi kommer hjem fra juleferie i januar. Men det er virkelig med bævende hjerte! Jeg ved det er det eneste rigtige for dem - for os - for det her med at have dem hjemme, det dur bare ikke. De keder sig og jeg får pip af at have dem omkring mig hele tiden! Så de SKAL ud og passes! Men jeg føler virkelig, at jeg skal sende dem ud i en MEGET farlig verden. De forstår jo ikke sproget, og det sparsomme vi kan lære dem herhjemme forslår sig ikke langt. Så jeg er virkelig bange for, at de skal blive bange, utrygge og meget forvirrede! Det bliver altså ikke spor sjovt :(

Samtidig ved jeg fra de andre hernede, at det med sproget nok skal komme hurtigt, at de i børnehaverne er mere end vant til at få børn ind, der ikke forstår engelsk, og at børnene finder en vej....men føj det er ikke sjovt at tænke på!

Annika glæder sig til gengæld MEGET - da vi fortalte hende, at vi skulle besøge en børnehave imorgen, hoppede hun rundt og jublede, krammede os og blev ved at sige "Tak mor, tak far, tusind tusind tak!" :) hun ved godt, at det foregår på engelsk...men ved også, at de andre danske børn hernede godt kan engelsk, så hun ved man kan lære det - blot er hun noget forundret over "Jamen hvordan har de lært det, mor?"...

(PS. haven er stadig ikke færdig, men skulle efter sigende blive færdig imorgen. Samtidig lader det til, at der også skulle komme vand i poolen en af de nærmeste dage - stay tuned!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar