fredag den 17. juni 2011

breaking the news

Vi har nu fortalt Annika at vi skal flytte til Dubai - det blev modtaget med store øjne og meget intenst lyttende mine i forlængelse af endnu en "jeg vil have min sut"-episode. Vi var kommet efter, at den der sut måske var en reaktion på, at hun godt kunne mærke, at der skulle ske noget eller at noget var anderledes. Vi fik ud af hende, at hun havde hørt snak om at flytte - men ikke havde fået fat i, hvem der skulle flytte og generelt manglede detaljer til at kunne forstå noget som helst. Hun blev et helt andet barn, da vi fik fortalt hende, at efter hun har haft fødselsdag, så skal vi flytte til et land, der ligger langt væk. Så vi skal op at flyve for at komme derhen, og der er sommer hele tiden, så man altid kan have t-shirt på OG, at vi skal bo i et nyt hus med have!! Så hun glæder sig meget og har fortalt det vidt og bredt i børnehaven... og fortalte det også til sin bedstefar igår - sådan ud i en køre "Bedstefar ved du hvad?!, når sommeren er slut og det har været min fødselsdag, så skal vi flytte til en land langt langt væk og vi skal flyve for at komme derhen og der er altid sommer og jeg skal have korte ærmer hele tiden - ved du godt det, bedstefar?" :) det fedeste var da, at min far var sådan heelt "næææh skal i dét!!? Det lyder godt nok spændende" som om det var helt nye oplysninger for ham :D

Forleden kom hun løbende ud i køkkenet, hvor jeg stod og lavede mad. Hun var så træt, hun næsten var skeløjet, kiggede op på mig med sine store smukke øjne og fremstammede med en 3-årigs iver "Ved du hvad mor? Når vi flytter til budai, så skal jeg have et nyt værelse, og det skal være med prinsesser og så skal jeg have en prinsessekjole og prinsesseøreringe.....og det skal være lilla!" ♥ vi havde slet ikke snakket om, at hun skulle have nyt værelse, det har hun selv fundet frem til! Og jeg turde godt love hende et prinsesseværelse (selvom det ikke lige er MIN stil, så er det tydeligvis pigebarnets - og kan altså ikke stå for de der store blå øjne med de lange lange øjenvipper...og så så selvstændig en forespørgsel!) - jeg fik bud på, at det skal være med Askepot, så sådan må det blive! Måske jeg så kan få lov at få en lille finger med i spillet på Linas værelse ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar