onsdag den 11. januar 2012

juleferie - retrospektivt

ja så gik den juleferie, uden et eneste blogindlæg. Sådan sker det let, når man bruger tiden sammen med alle dem, man holder allermest af! Det har været en fantastisk dejlig juleferie - jeg har personligt nydt hvert et sekund, det samme har pigerne...Pelle har været lidt ærgerlig over at skulle arbejde en del. Så ryger feriedelen jo lidt af det. Retrospektivt havde det nok været en god idé med lidt mere ferie for ham.

Ferien har budt på hygge med familien i læssevis. I december måned, i julen, til nytår og i den første uge i januar. Derudover har Annika haft hele tre skønne legeaftaler med én af sine absolutte yndlingspersoner - den skønne lille dreng ved navn Joakim! Hvilket hun har nydt ekstremt meget!!! Der har også været tid til at besøge børnehaven hele to gange - den ene gang bød den på tre timers leg på legepladsen i høj sol på en klar og sjældent vindstille vinterdag, som Danmark laver dem allerbedst. Pigerne nød at lege med mudder, hoppe i vandpytter og være sammen med en hel masse andre danske børn - som de kender! Jeg har fået set mine dejlige veninder, snakket over en gang mad en hel aften af flere omgange og spist brunch med et par stykker også. Der er nu ikke noget som at komme hjem til dem, man holder af og så blive taget imod med åbne arme og timers snak! Vi har også været i skoven et par gange - og hvilken fryd....dét er virkelig noget, jeg savner meget. Jeg har (som den eneste i familien tror jeg) virkelig NYDT at blive blæst igennem af kølig dansk vinterluft, at kunne gå ture i rask trav gennem danske villakvarterer og komme hjem med røde, kolde kinder, at putte mig i et sofahjørne med en striktrøje, et tæppe og en varm kakao, at køre en tur og se naturen vokse vildt, at spotte en vindmølle her og der imellem de vinterlige marker....oh yes - I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme! Jeg kan leve med Dubai, og holder for sin vis også af stedet her, men Danmark er det sted, hvor jeg hører til :)

2 kommentarer: