tirsdag den 17. januar 2012

Sygdom...

Sikke nogle dage, vi har haft. Annika lagde sig jo syg fredag og lørdagen med, søndag sendte jeg Pelle på arbejde - der gik kun 2½ time, så var han hjemme igen, fordi han var skidt tilpas. Jeg selv havde ondt i halsen, og ihhh hvor var det hyggeligt (not!). Den stakkels Lina var fuldstændig frisk og tullede rundt og fandt på - kedede sig lidt, tegnede lidt på bordet, kedede sig lidt mere og hældte vand ud på badeværelsesgulvet...og hyggede sig da også ind imellem med at tegne (på papir!), sætte klistermærker på papir, bygge med lego og se film... I løbet af søndagen blev Annika endnu mere sløj og vi målte hendes temperatur til 40.3! Men efter en gang panodil, en god lur side om side med sin far og derefter et halvt æble, en juice og en masse vand livede hun op, og vi droppede tanken om at tage til lægen med hende...

Mandag var Pelle stadig sløj, men Annika vågnede op og var feberfri....til gengæld havde jeg dårlig mave....nå, men jeg fik lov at sove længe, mens Pelle smed sig på sofaen og pigerne hyggede sig med første leg i flere dage...

Pelle er idag tirsdag ovenpå, det samme er jeg,....

Men Annika er stadig syg :( efter den heftige feber i søndags, livede hun som sagt rigtig godt op igår og var faktisk feberfri fra morgenen af....hun fik en lille smule feber hen over eftermiddagen, men ikke noget særligt. Så jeg var sikker på, at idag bare var sådan en ekstra komme-helt-ovenpå-dag for hende....men næææh nej, hun har ligget med moderat feber (omkring 38,5-39, vil jeg skyde på...har ikke taget hendes temperatur, for hun hader det! Så det gør vi kun, når hun mærkes alarmerende!) hele dagen - og har faktisk ikke lavet andet end at ligge på sofaen. Hun har taget godt med væske til sig og har også spist en smule, men hun er gledet ind og ud af søvnen hele dagen. Imorgen tager vi hende til lægen - der er det 6. dag, hun er syg! Kan ikke huske, hvornår hun sidst har været syg så længe! Jeg bryder mig ikke om det :( selvom jeg stadig er ret overbevist, om at det er en virus, så er det altså ikke rart med sygdom i så mange dage! Hun klager over en smule ondt i halsen "Men ikke ret meget", som hun siger - og da jeg spurgte til ørerne, sagde hun, at det gjorde lidt ondt inde i det venstre øre....men det kan jo bare skyldes snot. Nu må vi se hvad doktormanden siger i morgen...

Det værste er, at alt det her sygdom jo udskyder den forbandede børnehaveopstart! Og det er virkelig frustrerende på et meget højt plan! Lina kunne jo sagtens have været afsted, hvis vi havde fået hende opstartet helt, men det har vi jo bare ikke :( og jeg føler, at vi skal til at starte forfra, og det magter jeg næsten ikke. Det er virkelig en psykisk hård belastning.

On the bright side har vi fået mail om, at Linas gruppe er blevet delt op i to, hvilket forhåbentligt skaber noget mere ro og giver rum til, at det enkelte barn bliver set mere - og dermed forhåbentlig også trøstet, når der er behov for det! Hun skal så gå i New York klassen, hvor Annika går i Abu Dhabi klassen - der går rent Sex and the City i den :))

Blandet nyt fra vores del af verden - vi kæmper for at holde hovedet oven vande...mon ikke det lykkes?!!

1 kommentar:

  1. Virkelig fin blog- og rigtig fine billeder!
    Kys fra Signe, http://downwithbirdie.blogspot.com/

    SvarSlet