lørdag den 28. maj 2011

kagestimer

Det er gået op i kage siden vi blev færdige med specialet. For JA, det er AFLEVERET - færdigt, slut, prut :D og der er først frist på onsdag...jo jo, vi er seje, stolte af resultatet og lettede over at have det afleveret :) :) vi skal forsvare det d. 21. juni og så er der dømt mærkeligt tomrum...og nåh ja, så skal vi flytte til Dubai. Men mere om det i et senere indlæg, når jeg lige har luft til at skrive en længere udredning om dén sag. Det her indlæg skulle handle om kage - og om kagestimer - for jeg har lavet mange kager på det seneste. Kreativiteten har boblet over og det har ikke skortet på anledninger til kage. Næste uges projekt hedder cupcakes, som jeg glæder mig til at kaste mig ud i :D

Denne uges projekter gik til dels ud på at hjælpe min dejlige specialemakker med at overtrække bryllupskagen til hendes søsters bryllup. En fire etagers kage betyder fire kager, der skulle opsmøres og overtrækkes. Det krævede en del feberredninger, der dels skyldtes at købefondanten i første omgang var for varm og derfor blev skør og ville revne for os/mig og dels skyldtes, at appelsinmoussen i kagen ikke var stivnet ordentligt!!! Men det lykkedes os at få fire flotte kager ud af det, som Joan kunne transportere til Hobro, hvor de skulle samles og pyntes - og jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat!

Her i huset har den stået på dåbskage. Min studieveninde Mariannes lille søn skal døbes imorgen og jeg fik æren af at levere kagen til den store begivenhed! Jeg er meget stolt af resultatet, som jeg leverede til en meget tilfreds mor tidligere idag :)



1 kommentar:

  1. Kan sørme godt forstå du er stolt! Det er imponerende flotte kager du kreerer :)

    SvarSlet