onsdag den 1. juli 2009

Tankemylder...

FY vi har haft travlt siden, jeg blev færdig med mine eksamener. Jeg blev færdig onsdag, Pelle skulle til eksamen fredag (han bestod selvfølgelig), da han var færdig tog vi til byen og jeg fik købt lidt nyt tøj (hårdt tiltrængt). Lørdag til søndag var vi i Viborg hos mine forældre - superhyggeligt! Mandag aften havde vi min studiegruppe plus påhæng til middag som tak for alt det, de har gjort for mig på det her semester - kanonhyggeligt!! Tirsdag havde jeg en fridag...eller det er løgn, der kom mine forældre til skt. hans - arrangeret spontant på mit initiativ...det var altså også viiildt hyggeligt!




onsdag var jeg i mødregruppe, torsdag fik jeg besøg af Camilla, som jeg ikke har set længe, fredag var jeg til lægen med Lina om formiddagen (forsinket 5-ugers US) og om eftermiddagen/aftenen var vi til sommerfest på Pelles arbejde (der var både popcorn, slush ice og hoppeborg - tror nok lige Annika hyggede sig!!!). Lørdag formiddag tog vi til nordjylland - først frokost hos Pelles forældre og derefter hjem til Pelles mor, hvor vi spiste til aften og overnattede. Søndag tog vi til formiddagskaffe hos Pelles farmor og farfar, hvor hans far, hans nye kone og Pelles halvsøster kiggede forbi. Efter en hurtig frokost hos Pelles mor gik turen hjemad igen.

Det har bare været et ALT for tæt program...jeg føler mig slet ikke så overskudsagtig længere, og har idag og igår følt mig totalt nede. Lina har ikke villet sove om dagen flere dage i træk og nattesøvnen bliver det heller ikke til meget af. Jeg kæmper med andre ord i timevis hver eneste dag - og det dræner mig bare for alt, hvad der hedder energi. Og jeg kan mærke, at når Lina bøvler, så falder jeg bare tilbage i gamle mønstre; lægger hende til brystet selvom jeg ved, at hun ikke er sulten, går med hende på armen indtil hun sover i stedet for at lægge hende fra mig ind imellem og har undgået barnevognen fordi jeg en gang eller to har oplevet, at hun blev helt ulykkelig i den. ALTSAMMEN noget, jeg også gjorde med Annika - og det er bare ikke en holdbar situation, da det giver mig en masse frustrationer og får mig til at føle mig fastlåst og irritabel.

Samtidig bliver jeg irriteret på Lina - føler hun "stjæler" min tid...især tiden sammen med Annika savner jeg virkelig og kan blive helt sur på Lina, når hun "generer" Annika og jeg midt i en hyggestund. Og så bliver min samvittighed bare sort som kul, når jeg får de tanker... :( - ligesom mit hjerte bløder for Annika, når hun kalder på sin mor og jeg sidder og ammer og ikke kan opfylde de behov, hun har, lige når hun har dem.

Det har ikke hjulpet på hele min følelsesmæssige situation, at Annika ofte afviser mig blankt, når jeg endelig har tid til at hygge med hende - jeg ved, at det er naturligt, at hun "straffer" mig...men føj det er hårdt at blive afvist af sit barn :(

Jeg synes bare i bund og grund, at det hele er lidt hårdt i øjeblikket. Klokken er pt 00.25 og Lina har ENDELIG lukket øjnene for idag...eller aften...eller for nu i hvert fald. Jeg selv må skynde mig i seng for at få bare en lille smule søvn...håber at få et par minutter imorgen til at skrive flere af mine tanker ned - de hober sig op, og trænger VIRKELIG til at få dem på skrift...erfaringen siger mig nemlig, at det virker at få det skrevet ned!!

/Ida den Trætte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar