lørdag den 6. marts 2010

9 mdr+ og BOEL-prøve

I mandags var sundhedsplejersken til det afsluttende besøg - ja det er ikke fordi hun har overrendt os, det er kun det tredje besøg...det forrige var tilbage i juni, hvor Lina var knap tre uger gamle. Men hun skulle foretage BOEL-prøve på Lina og så i øvrigt have en lille snak om, hvad der nu måtte være brug for.

Vi havde besøg af en anden SP end vi "plejer", hvilket bestemt ikke var spor skidt - hende her var bare fuldstændig fantastisk, tillidsvækkende og behagelig. Selvom Lina lige var blevet vækket fra sin lur, så var hun bare helt klar på at snakke med dette nye menneske. Så hun bestod naturligvis BOEL-prøven med bravur og viste desuden alle sine andre færdigheder; kravlen, snak, charmen og hvad hun ellers kunne finde frem ;)

Vægten sagde 9 kg (måske en smule mere, for ligeså snart Lina mærkede gulvet forsvinde under fødderne, og hun sådan svævede i det fri, gav hun sig grinende til at spjætte helt vildt, så pinden stod ikke rigtig stille, så målingen kunne blive helt præcis :D) og længden var på 72,5 cm. Så hun ligger 100% på gennemsnitskurverne.

Det var dejligt at få snakket med en SP - jeg væltede bare ud med alt det, der rører sig i mig, hvor hårdt jeg synes det er ind imellem - selvom Lina er en nem lille pige - og hvor meget jeg begynder at trænge til at få noget mere frihed. Synes kombinationen af min dårlige fod og sneen har blokeret mig fuldstændig i evigheder nu - det begynder at være virkelig klaustrofobisk - heldigvis lysner det på den front; sneen er snart væk på stierne, så håber snart på at kunne komme mere ud. Hele mit system TRÆNGER bare til forår!!!

Lina skal starte i samme vuggestue som Annika går i d. 1. juni, og jeg begynder faktisk at glæde mig til at få noget mere Ida-tid. I de tre måneder, der går fra Linas vs-start og frem til, at jeg starter på studiet igen, vil pigerne hver have en fridag alene sammen med deres mor, og jeg vil have tre dage om ugen, hvor begge ungerne er afsted, hvor jeg virkelig skal lade op og bare være mig selv!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar